söndag 5 juni 2011

Trädgårdssöndag

Idag var det hög tid att göra något åt den där gröna djungeln som omgärdat huset ett par veckor. Men att klippa gräset med tre stycken minst sagt aktiva barn under 6år springandes fritt, känns ju inte som någon bra idé direkt. Som tur är så finns barnens mormor och morfar samt farmor och farfar på nära håll, så passning gick att lösa både här och där.
Det är så skönt att få röja upp och snygga till lite, och dessutom blir det lättare för småfötter på korta ben att ta sig fram i jakt på flyende bollar och intet ont anande djurliv.
Dessutom så är det skönt att få släppa den där konstanta kollen på barnen, och bara fokusera på något annat.
För ett par veckor sedan så började jag jobba igen. Nytt jobb. Riktigt kul, och en bra chans att få fokusera på något annat än familjebubblan som jag gått runt i ett bra tag nu.
Missförstå mig rätt nu. Jag tycker det är helt underbart att få göra allt runt hemmet och barnen så bra som möjligt. Det har liksom varit ett stort mål. Att fixa det. Men allt eftersom tiden går och läget känns skapligt under kontroll så dyker behovet av annat upp. Att jobba innebär i mitt fall även en hel del motion, både för mig och hunden, och det behövs verkligen.
Barnen är inskolade och går på samma dagis, så det känns helt ok att lämna dem där under tiden jag jobbar. De trivs bra och får betydligt mer stimulans än vad jag kan erbjuda hemma. Speciellt viktigt med förskolan är det för J, som får en hel del individuell träning där. Det kan vara rejält svårt att träna tecken och matchningsövningar hemma, när syskonen försöker att brottas med honom samtidigt....



Den 11 november 2010 tog min fru M sitt sista andetag. Det var då den rekordlånga vintern började. 4 månader av snö och kyla.
Jag tänkte skriva en del om vad som hänt sedan den där gången i trattkantarellskogen, när M fick "ryggskot".
Det var mycket upp och ner.
Att jag idag har en dotter på 17 månader, är något av ett mirakel.
Men, mer om det nästa gång.
Telefonen larmade nyss. Idag är det faktiskt något som jag SKA se på tv! Foofighters på Tv6 kl. 23.
Inte missa..

3 kommentarer:

  1. Skapligt antiklimax när man satt där som ett barn på julafton, och det istället var Spartacus på tv... Fel Söndag?

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina tre fina barn! Ofattbart vad du varit med om och hur mycket energi du måste uppbåda för att fixa allt och alla! Känns futtigt att gnälla om att vara ensam med EN.. Men man orkar ju det man måste orka.

    Vad bra att det finns mor- och farföräldrar på nära håll! Och allt mitt deltagande i din sorg efter din fru...

    Foo Fighters är så himla bra! Har du hittat den riktiga sändningstiden?

    SvaraRadera
  3. Nämen hej! Välkommen. Och tack.
    Ja, även om man känner att orken tar slut, så måste man ju fortsätta ändå. Livet är inte statiskt. Det blir bättre igen. Och igen.

    FF dokumentären sänds passande nog den 26:e juni, vilket man kan uppfatta om man tittar riiikktiigt noga på reklamtrailern.. Hade ju varit kul om den sändes strax innan spelningen på stadion, istället för efter. Men, den finns ju att (host) låna på det världsomspännande informationsnätverket.

    SvaraRadera