tisdag 7 juni 2011

När det bara funkar!

Livet med småbarn är inte alltid helt friktionsfritt. Det ska provas, testas, utmanas och trotsas. På något vis så har vi lyckats att skaffa barn, med just rätt åldersavstånd, för att trotsperioderna nu ska matcha varandra perfekt.. MEN. Idag var det en sådan där dag när det bara fungerade helt enkelt. Barn som leker glatt medans maten fixas, äter utan att kasta mat på varandra eller mig, badar utan att bråka så någon gråter, och går och lägger sig utan protester, med nöjda leenden och trötta ögon. UNDERBART!
Visst. Första dagen på veckan för de små på dagis. Så dom var trötta. För min egen del så var jag och hävde av mig ett lass hos min samtalskontakt i förmiddags. Så saker känns lättare för mig, och det märker ju barnen av. Men ändå. Så skönt.

3 kommentarer:

  1. Vad underbart det är då allt fungerar som man vill....jag är en fembarnsmamma så lite förstår jag nog hur du menar, ;)

    Jag har också levt själv med tre småbarn...i typ dina barns ålder. Jag skilde mig och började om. Nu har jag fem underbara barn i åldrarna 23, 21, 18, 9 och sju!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, då kan jag förstå om du vet hur det kan vara!
    Sådana här dagar väger ju som tur är upp mååånga dagar då det är fullt krig.

    SvaraRadera
  3. Såna dagar är bra att minnas under sämre dagar, som en liten reservtank!
    Och att avsluta dagen glad och trött bäddar med lite rosa ludd i magen inför morgondagen liksom :)

    SvaraRadera