lördag 27 augusti 2011

Ut i skogen

Inte trodde jag att det skulle gå så här bra. Att sluta snusa alltså.
Ja, jag har varit stirrig och glömsk.
Ja, jag har vaknat 02:30 och bara måste äta knäckebröd med cognacsmedwurst.
Ja, jag har slagit en tall hårt och länge med en stor gren, för att jag snubblat alldeles bredvid.

Men jag har inte snusat. Och det är inte så värst svårt att låta bli heller.
Jag vill ju inte.

Trött är jag med. Vet inte om det har något samband med avvänjningen.
Jag går och lägger mig så fort jag fått barnen att sova, så jag ska få "sova ikapp", men det hjälper inte.

Idag är det en alldeles vanlig lördag utan planer, så jag ska ta med småfolket ut i skogen för att plocka en av årstidens stora skatter.
Trattkantarellen.
Hittade ett gäng som gömde sig bland mossan igår. Visserligen små, och förvisso i Östergötaland, men nog borde det ha ploppat upp på våra ställen i Värmlandsskogarna med.
Lite fikakorg och tåliga kläder, så blir det i vart fall lite äventyr för små.

3 kommentarer: