onsdag 10 augusti 2011

Älgflugor & Parkeringsligister

Eftersom jag tydligen inte ska sova nu, så finns det tid för ett inlägg. Vaknade för en timme sedan med ett sådant där "har jag försovit mig? ryck", som sätter skapligt fart i kroppen. Men, nej. Det hade jag ju inte...
Så nu är det lögn att somna om igen.

Nu har jag och barnen kommit igång efter semestern. De små leker som aldrig för på dagis, den "stora" killen har börjat på fritids, jag jobbar på för att skyffla undan en del av högen som ska göras och labradoren dyker glatt i leriga maskinspår.

Hösten börjar göra sitt intåg, och det är skönt. Riktigt skönt.
Sånär som på dom där älgflugornas invation i skogen då.
Annars är det nog favoritårstiden för min del. Luften, färgerna, skörde och jakttid.
Härligt. Avkopplande.


Som resultat av att det tydligen har pågått en "dängatillbjörnsbil" kampanj de senaste veckorna, så fick jag idag lämna den på verkstad för att bedömma skadorna inför reparation.
Eftersom de tre tidigare medmänniskorna som kastat upp dörrar och kört på bilen inte har orsakat några större skador, och dessutom tyckt det har varit en bra ide att smita, så har det inte blivit av tidigare.
Men nu senast så var det en skönt ärlig människa som snällt lämnade en lapp under torkarbladet, och ursäktade att hon bucklat till min nummerplåt.
Och tur var väl det, för "nummerplåten" bedömdes kosta c:a 10000:- i material och ta 3 dagar att reparera....


4 kommentarer:

  1. Herregud, mitt i natten. Du måste sova karl ;-)

    SvaraRadera
  2. Känner oxå en glädje över hösten, mysigt! Och håller med föregående talar, sov!! ;-) / Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ärliga människor börjar bli en bristvara, tycker jag. Fint att du iallfall hade turen att träffa på en!

    SvaraRadera
  4. "Hopp och kärlek": Jag vet...men ibland så strejkar det totalt.

    Pernilla: Härligt! Inte bara jag som njutar medans de flesta krampaktigt tillber sommarvädrets gudar..

    Osloskånskan: Visst är det så. Jag blev uppriktigt förvånad, och var tvungen att upprepa min tacksamhet för att hon hörde av sig.
    "Det är väl klart att man ska göra rätt för sig" fick jag som svar.
    Dom finns därute!

    SvaraRadera