tisdag 5 juli 2011

Vaniljglass och smultron

Efter en morgon/förmiddags sömn på dryga 6h, så var det dags att komma tillbaka till verkligheten igen.
Jag funkar bäst med den där mängden sömn. De få gånger jag sover längre, så mår jag riktigt mysko dagen efter.

Barnen hade haft det bra hos mormor och morfar som vanligt. De har alltid funnits nära, och ett tag under M:s sjukdomstid, så bodde vi under samma tak allihop.
Det är skönt. Jag vet inte hur allt skulle ha fungerat om det inte hade varit för alla nära runt omkring.

På eftermiddagen tog jag och barnen en tur till mor och far(farmor och farfar), för att hämta upp den fyrbente tonåringen i familjen. Där bjöds det på mat följd av promenad förbi närmaste kohage.
Lilla E tecknade ko frenetiskt och sa: "Hooo, Hooo!". Hon älskar verkligen djur av alla de slag.
Teckna har hon blivit riktigt bra på, och det gynnar ju storebror J som gärna ska visa lillasyrran hur saker ska gå till. Utmaningen.
Efter närkontakt av 3:e graden med mjölkproducenterna, så blev det glass med färska bär.
Jordgubbar är  inte dumt, men det är ju något magiskt med smultron.

Imorgon ska jag fortsätta min jakt på en lämplig syskonvagn, för att underlätta lite när vi ska ut på äventyr.
Det verkar som om de flesta vagnar är inriktade på kombinationen bebis/max 3åring el 15kg, så det är inte helt lätt att hitta någon bra. Någon därute med erfarenheter kanske?

3 kommentarer:

  1. Kolla med någon förskola som kanske har någon gammal avlagd kanske, Brio brukar vara rätt okey


    /Carina


    www.mammaamiaa.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Köpte en Croozer för ett par veckor sedan. Är en kombinerad cykelkärra/vagn för två som håller för ca 40 kg. Är super tycker jag (dock ngt dyr, ca 4 000 kr, men helt klart värt att jag får lite frihet med mina barn som ju inte är helt lätt när man är ensam.
    Köpte min på XXL i Gbg men googla så hittar du nog en återförsäljare om du är intresserad.

    Själv har vi haft urnsättning för min man idag.. En fantastiskt vacker dag, men ack så overkligt detta är. snart 6 veckor sedan min man dog och jag som trodde jag var förberedd..
    Glad sommar på er!
    /Malin i Gbg

    SvaraRadera
  3. Carina: Hej! Bra tips! Jag har dock redan hunnit få ett sådant där impulsryck och köpt en Carena idag... Det fattades ena halvan av en knapp på sidan av sufletten, så jag fick den 1300:- billigare! Tydligen en dyr knapp då?
    Den hade ingen funktion säkerhetsmässigt, så jag slog till.

    Anonym/Malin: Det lät ju som en bra lösning att kunna använda som cykelkärra med!

    Tuff dag för dig. Jag tror inte man kan vara förberedd i sådana här lägen. Det kan kännas som det innan, men man kan ju inte riktigt föreställa sig den situationen fullt ut.

    Min fru M:s aska spred vi så sent som i slutet av maj i år.

    Hoppas ni får en bra sommar ni med!

    /Björn

    SvaraRadera