söndag 24 juli 2011

Isolering

Jag har nog nämnt att det sker en del renovering här i huset.
M och jag letade hus under ett par års tid, och det var nära affär någon gång innan, men det var inte förrän vi tog C i babyskyddet och tog en kvällstur i bilen förbi det här huset, som det sa klick.
Med ett barn på under året, så känns det så här i efterhand lite tveksamt att ge sig på att konvertera ett sommarhus till åretruntboende. Det kräver ju en del. Inget vatten, avlopp, badrum osv. Köket från -48 var inte direkt bruksskick det heller. Taket sjöng på sista versen och källaren behövde dräneras.
Men det var något med det här stället. Läget, tomten. Här skulle vi bo.

Nu, fem år senare, så håller jag på att isolera det sista rummet på övervåningen. I vinter kommer vi kunna använda hela huset.
Till slut. Vår dröm.

Nu ska jag och C svänga ihop lite chokladkolakakor innan barnens farmor kommer för att leka. Baka is the shizzisell för en 6-åring! Det leder ju dessutom till något gott...

5 kommentarer:

  1. Du är fantastisk som hinner med barn o renovering om vart annat!!! Härligt när man närmar sig slutet på ett projekt... / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Ja, jag kombinerar ogärna skärande/kapande verktyg med barn, så jag "fixar" ju inte bägge samtidigt direkt..
    Slut på projektet beboeligt hus? Ja!
    Färdigt hus? Nej... Utsidan drar igång nästa år, men tills dess. Skönt!

    Osloskånskan: Om jag är i tillägg? Kan du omformulera?

    SvaraRadera
  3. Jobbar du också? Samtidigt med barn och renovering av hus?

    SvaraRadera
  4. Ahaa... du menar så. Ja, i vanliga fall så jobbar jag igen, sedan maj. Men just nu är det semester! På måndag börjar allvaret igen, så då blir det inte så mycket renovering på ett tag. Numera så är det inte några akuta behov i huset, utan rent trivselhöjande åtgärder som utförs.

    SvaraRadera