fredag 2 september 2011

Vakuum

Det är nog en bra beskrivning av mitt energiförråd.
Kaffekvarnen går varm, och jämnar ut lite av ljudmattan som juniorerna skapar.
Storebror är på övernattning och fredagsutflykt, så det är "bara" de yngsta hemma.

Sjuklediga.

Ja, sjuka är dom ju. Det rinner ju obeskrivligheter ur alla öppningar i huvudet, men så värst påverkade i övrigt, det är de ju inte.

Morgonens lek skulle nog med en åklagares ögon beskrivas som allmänfarlig ödeläggelse.
Totalt hämningslöst.
Och den som ska styra upp rebellerna, och få dom på mindre destruktiva spår, det är jag.

Jag.
Han som shottar starkt kaffe bara för att hålla sig vaken förbi bollibompa, så att barnen slipper somna i en hög bredvid i soffan.
Han som måste peppa sig själv stenhårt, för att orka plocka ur diskmaskinen.
Han som helt plötsligt har helskägg, för att han inte orkat plocka fram laddaren till apparaten på en vecka.
Han som aldrig förr har känt sig så tom på energi som nu.

Känns hoppfullt va?

Jag känner mig som en sådan där pling-plong plastleksak som legat ute i regnet, och nu spelar alla klämkäcka melodier jääättelååångsamt och ostämt.
Ge. Mig. Batteri.
Nu.

6 kommentarer:

  1. Åh, jag anar den där känslan. Känner mig också dränerad av alla fel anledningar. Om jag hade och kunde skulle jag skicka över en hel generator och en dunk diesel.

    Nu får det bli en igenkännande suck och en digital kram

    SvaraRadera
  2. Jotack, det där känns igen. Förlamande trötthet - avbruten av totala anfall av aktivitetsnoja.
    Men det är tur att man har en diskbänk att trava upp saker på. För att inte tala om arbetsbänken i badrummet för den rena tvätten,,,,, Varför ödsla ork på att bära in tvätten i klädkammaren, den ska ju snart tillbaka.
    Livet går upp och och det går ner - man för passa på när det går upp och överleva när det går ner....
    Den här helgen har jag TVÅ gjutjärnsgrytor på gång. Barnbarnen har bjudit in sig på middag - sjömansbiffen står i kylen och mojsar till sig...
    Tur att de tvingar en att ta sig samman

    SvaraRadera
  3. Ujja, bränn inte ut dig för sånt kommer smygande. Du är fantastisk som får livet att rulla på fast det måste vara oerhört krävande psykiskt. En kämpe är du.
    Lena

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig. Men varvar det med att agera som en påtänd. Plockig, överenergisk. Häromkvällen började jag koka jordgubbssylt halv tio. Ikväll har toaletten städats. Fy tusan vad jag lider med dig. Och med mig!

    SvaraRadera