söndag 16 december 2012

Natt

När de flesta knutar är lösta och de där måstena har fått jobbas igenom, så borde man ju slappna av lite. Dessutom så var det en lugn lördagskväll med bara två av tre hemma.

Men jag kan inte sova.
Jag kan ärligt talat inte minnas när det här inträffade senast.
I vanliga fall så är jag precis färdig när barnen somnat för kvällen.
Med en god planering av koffeinintaget, så blir det nödvändiga gjort innan huvudet landar.
Men inte så mycket mer.

Efter en massa bloggläsande, spontanshoppande och allmänt slentriansurfande så är jag nu rastlös.
Rastlös. Det måste ju ändå vara bra?
Tankarna snurrar. Det växlar mellan tomheten och hopp.

Nej, nu får det bli mer bläddrande i låtlistor.
Tänkte bjuda på ännu en Foo Fighters låt, som har någon form av koppling till hur läget är.




2 kommentarer:

  1. Hej. Har aldrig skrivit ngt till dig men gör det nu. Följt din blogg ett tag nu och Bill bara med dessa små rader säga att jag gillar din blogg. Den är så fin mitt i allt du gått igenom och fortfarande gör. Den ger mig styrka, men framför allt gör din blogg att jag varje morgon när jag vaknar och helst vill dra täcket över huvudet en vecka till.! Att faktiskt stiga upp, glad för att jag kan pussa massor på mina barn! Sätta på kaffet och njuta av det och att jag och de mina är friska att jag har ett arbete och njuter av att vi mår bra alla idag i alla fall...önskar dig och dina fina barn en riktigt god jul med massor av kärlek! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack. Hoppas du får en god jul med de dina!

    SvaraRadera