torsdag 17 maj 2012

Det oförutsedda

Jag har nog skrivit en del förut om hur livet tar sina vändningar.

Den plan och strategi man har knåpat ihop, för att få ordning på det som kallas livet, kan så lätt kullkastas av det där oförutsedda.
Det man inte kan föreställa sig som ett alternativ.

Man försöker ju hitta sin bana, sitt spår, för att få en riktning.
Och fokus hamnar ju på det som man hoppas, vill och drömmer om.
Visst finns oron alltid med i bilden, men den går ju inte att leva tillsammans med. Den kan ju inte få regera.
Det där oförutsedda går ju inte att förbereda sig på.
Det är ju dess grundläggande drag.



Jag har varit med om något på sista tiden.

Det finns faktiskt något som kan kullkasta hela den där planen om livet man har byggt upp.

På ett bra sätt.

Lika fullkomligt överraskande och utan förvarning.
Utan att egentligen finnas som ett tänkbart alternativ i livet.

Har fortfarande svårt att förstå.
Svårt att greppa hur det gick till.
Vad som hände.
Som det klassiska yttrycket; Blixt från klar himmel.


Men lyckan är här.


Och jag hoppas den kommit för att stanna.

12 kommentarer:

  1. Det hoppas jag med, verkligen. Har inte skrivit något här förut, men jag läser alltid det du skriver, det berör mig starkt. Du verkar vara en otrolig människa och pappa och jag hoppas du får bli lycklig igen, på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Får tårar i ögonen, känner så för dig! Den glädje man känner efter att ha levs på botten är obetalbar.. den är värd allt! Jag håller mina tummar att "din glädje" har kommit för att stanna, njut av nuet och ha en trevlig helg :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Glad och lycklig - Så underbart!!
    Njut så mycket du bara orkar ta tillvara varje sekund mitt i lyckorset det är du mist sagt värd!
    /Bloggläsaren B1an

    SvaraRadera
  4. Lovely! Så glad jag blir för din skull, även om vi nu inte ens vet vilka vi är :)

    SvaraRadera
  5. Har inte skrivit innan men du berör mej starkt! Åh, vad härligt att höra ! Njut av lyckan så länge du kan !!! Du är värd varenda sekund av lycka! ;)

    SvaraRadera
  6. Det låter härligt! Fortsätt så, det är du värd! Annica.

    SvaraRadera
  7. Önskar dig all lycka i världen, och hoppas att den kommer stanna hos dig länge,länge... : )

    SvaraRadera
  8. Hoppas också lyckan stannar länge.... Grattis:))

    /Susanne

    SvaraRadera
  9. Aha nu förstår jag när du skrev "inne" hos mig. Gud så härligt det låter!!
    Sug i dig lyckan och lås in den så den stannar förevigt, UNDERBART!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Tänk, nu blev jag glad :)

    önskar dig all lycka!!

    SvaraRadera
  11. Jag tror jag kan läsa mellan raderna och önskar dig all lycka! Kram

    SvaraRadera
  12. Så skönt det är att veta att det här inte är en cancersjuks blogg.... vi som följer bloggen behöver antagligen inte oroa oss för att han blivit sämre eller lämnat jordelivet :-)
    Må och ha det BRA!!!

    SvaraRadera