tisdag 8 maj 2012

Upp

Idag var en bra dag.

Inte bara bra i jämförelse. Utan riktigt, riktigt bra.
Det bästa med att hitta en bit av den där känslan, är att den förstärks så många gånger om.

Jag lever tillsammans med tre små speglar.
Dom visar mig vad jag visar dom, och det lyfter mig. Något enormt.
Och så där fortsätter det.

Jag har hela tiden varit övertygad om att jag varit skyldig dom att hitta dit.
Finna gnistan.
Lugnet.
Lyckan.

Som en trygghet i deras liv.

Jag vet mycket väl att det här var idag.
De andra dagarna kommer komma tillbaka.

Men det här var en dag.

En riktigt bra dag.

9 kommentarer:

  1. Härligt, vad glad jag blir för er skull!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag blir alldeles varm <3 Vilken kärlek & vilken underbar pappa dina små har <3 Jag önskar er många såna dagar..
    Helen i småland

    SvaraRadera
  3. Jamen, berätta nåt jag inte visste istället. ;o)
    Har hela tiden förstått, hur jobbigt och tufft du än tyckt att det är, att du är en väldigt, väldigt bra förälder. Det märks på ditt sätt att reflektera kring dina barn.
    Jag är helt övertygad om att dina barn inte skulle önska sig någon annan pappa, inte ens när du tycker att du är en "rutten" ;o) sådan.
    Och ja... de andra dagarna kommer komma tillbaka MEN det kommer dagar av den här sorten också göra! Fint va!
    Njut av dagen som var och se fram emot de i samma stil som komma skall.
    Kramar från tvåbarnsmamman.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Hoppas på fler sådana dagar för dig och dina barn. Kram.

    SvaraRadera
  5. Du har ett fantastiskt sätt att uttrycka dig på allt du skriver känns på riktigt inte bara att det är på riktigt utan det känns på riktigt.....jag följer dig på håll och du finns ofta i mina tankar....
    Massa varma tankar till dig och dina kids

    SvaraRadera
  6. Det kommer mera bra dagar. Trots att tankarna och saknaden finns där hela tiden. Men det kommer flera bra dagar. Kram

    SvaraRadera
  7. Du är värd många sådana dagar.

    Kram från en helt okänd medmänniska

    SvaraRadera
  8. Heja dig! Den dagen kommer hjälpa dig genom dom där andra... Och ja, vad energier studsar och förstärks! Goda och dåliga. Glad att höra att ni fick slungas runt i det fluffiga och soliga ett slag.

    SvaraRadera
  9. Skönt att du "kommit upp"!!!
    men du - kom i håg att lägga de glada och BRA dagarna FÖRST i din minnesbank :-) De BRA dagarna blir fler och fler och - DET är du sannerligen värd!!!!
    Jag önskar att du får dina BRA dagar ideligen om och om igen.... :-)

    SvaraRadera