torsdag 26 januari 2012

Kortet

Max lampa. Max blöja. Bamse och det märkliga huset.
Brorsans spöklampa. En sida ur en bamsetidning.

Sen kom hon med kortet på äldstebror och mamma.

"-Ä dää?", frågade hon och satte lilla pekfingret på mammas näsa bakom glaset.

-Mamma.
"Mammma.."

Med ens så fick hon en så allvarlig min.
Hon tittade på mig. Länge.
Som om hon ville ha en förklaring.

Jag fick inte ur mig ett ord.

Hon nickade. Och tuggade på underläppen, sådär intill mungipan.
Precis som hennes mamma brukade göra.

Vände på klacken, och in i brorsornas rum igen.

4 kommentarer:

  1. Smärtsamt och fint på samma gång!

    SvaraRadera
  2. Varje gång jag läser det du skriver så vill jag bara lägga min hand på din för en stund.

    SvaraRadera
  3. Vackert och precis så som det är. Jag hittade in till dig via en numera vän till mig (Malin) och jag heter det samma. Efter att i april 2010 ha förlorat min sambo lämnades jag ensam mot världen med min ettåriga dotter på armen...hon är numera 3 år och tycker att vi skall ta bussen till himlen och hälsa på pappa ibland.
    Stor kram

    SvaraRadera