söndag 4 december 2011

Sömnen

Oj, så skönt.
Jag har sovit middag.
Och inte nog med det. Jag sov dessutom en hel 8 timmars natt.
Alltså 10 timmar på ett dygn.
Som det behövdes.

Helgen har varit skönt avlastande. Barnen har lekt med far och morföräldrar, och jag har fått chans att pyssla om hus och trädgård en del. Och mig själv dessutom.
Nu glittrar det vackert runt om i trädgården, och inne har huset fått en skön känsla av nalkande jul.
Bilen har blivit berövad på sina tomflaskor, festisförpackningar och annat skräp.
Redo för nästa helgs Gbg-äventyr.
Ska bli underbart att se barnen röja loss på Universeum och Liseberg.

Den här stunden ska jag ta till mig.
Energin.
Batteriet har fått laddning igen.

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter!! Hoppas känslan stannar kvar länge.

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart!

    SvaraRadera